Gratis seniorkontroll av hund og katt

I likhet med oss mennesker, forandrer kroppen seg fra år til år. Dette medfører til økt sykdomsrisiko, og spesielt hos dyr, som eldes raskere enn hos mennesker. Det kan være vanskelig for en dyreeier å legge merke til små helserelaterte forandringer, og ettersom dyr ikke kan fortelle at de har smerter eller ubehag, oppdages dessverre mange av disse sykdommene sent.

Sandviken Dyreklinikk tilbyr GRATIS seniorkontroll for å kunne oppdage alders-relaterte sykdommer på et tidlig stadie, og aller helst forebygge.

En seniorkontroll er ment å være en tilleggsundersøkelse utenom den årlige helsesjekken hvor dyret får vaksine (som også er viktig hele livet). På denne måten følges hunden/katten din opp hyppigere, hvilket bidrar til økt livskvalitet og lengde.

Vi anbefaler seniorkontroll på alle hunder over 7 år (store hunderaser ved 5 års alder), og alle katter over 9 år.

Hund og katt kos Sandviken Dyreklinikk

Ved seniorkontrollen foretar veterinæren en helsesjekk, inkludert sjekk av tenner, tannkjøtt, hjerte og ledd, kjønnsorganer og prostata (eldre hannhunder), som er eksempler på organer som har økt forekomst av sykdommer med alderen. Veterinæren vil også prate om ernæring, da riktig kosthold har mye å si for forebygging og behandling av ledd- og muskelrelatertesykdommer, fedme, lunge og hjertet for å nevne noen.

Dersom behov hos ditt dyr, vil veterinæren under samtale med deg, skreddersy videre undersøkelser/behandling.

Ta kontakt for timeavtale for din hund og/eller katt :)

Tilbudet varer i en begrenset periode: januar – april 2018.

Sandviken Dyreklinikk – sammen for ditt dyrs trygghet og helse!